Mijn favoriete workout video’s

{ 16 maart }

PicMonkey Collage

In dit artikel schreef ik al dat ik het sporten weer heb opgepakt. Ik heb makkelijkere doelen voor mezelf gesteld, kijk veel naar inspiratiefoto’s en let erop dat ik mezelf niet dwing om iedere dag te sporten. Op deze manier blijf ik gemotiveerd en ik moet zeggen dat het tot nu toe verbazingwekkend goed gaat. Omdat er vraag naar was, deel ik in dit artikel mijn favoriete workout video’s!

Even kort: wat train ik?

Dit artikel heeft weinig zin, als ik niet even kort benoem welke lichaamsdelen ik train en wat mijn doelen zijn. Ik heb geen streefgewicht, ik wil niet afvallen of aankomen; ik ben tevreden over mijn gewicht. Wel wil ik wat strakker worden. Mijn buik is al redelijk strak en met mijn armen heb ik ook weinig problemen, maar mijn benen en billen flubberen erop los. Ik wil dan ook wat spieren kweken en focus me daarbij vooral op het onderlichaam. In de zomer wil ik een bikinilichaam waar ik trots op kan zijn, met mooie ronde billen en strakke benen.

30 Day Shred

In een ver verleden heb ik de 30 day shred challenge gedaan. De filmpjes kwamen toentertijd mijn neus uit, maar tegenwoordig gebruik ik ze weer. Ik doe ze niet meer iedere dag, maar gebruik ze wel voor de warming-up. De buikspieroefeningen sla ik over, maar de cardio en krachtoefeningen doe ik graag. Of nou ja, graag…

Just Dance

Als ik geen zin heb in een serieuze warming-up, zet ik gewoon wat Just Dance video’s aan en dans ik mezelf lekker warm. Favorieten zijn Problem van Ariana Grande, de Ketchupsong (haha, ja echt) en On The Floor van Pitbull en Jennifer Lopez. Ik vind dansen heel erg leuk, dus ik kan dit zo 30 minuten doen ter voorbereiding op de echte workout!

Legs On Fire

Omdat ik met name mijn benen strakker wil hebben, kijk ik veel naar leg workouts. Deze van Blogilates gebruik ik altijd als eerste workout. De oefeningen wisselen zich snel af, waardoor het me niet verveelt. Ook vind ik het fijn dat de oefeningen duidelijk worden uitgelegd en je aan haarzelf kunt merken dat ook zij de workout zwaar vindt, haha.

Perfect Legs Workout

Nog een filmpje van Blogilates! Deze doe ik altijd ná Legs On Fire, om mijn benen dubbel zo hard te trainen. Deze workout vind ik intensiever, omdat de oefeningen ook kracht van je buik- en rugspieren vergen. Zo train ik die ook meteen mee! Na Legs On Fire en Perfect Legs ben ik altijd helemaal kapot en voel ik mijn benen branden.

Bikini Body Workout: Legs And Butt

Ik wissel de Blogilates video’s af met dit filmpje. Met deze workout train ik mijn benen én billen, precies wat mijn probleemgebieden zijn. Hoewel het meisje veel kletst aan het begin en de workout niet zo lang is, vind ik ‘m toch fijn om regelmatig te doen. Zeker omdat dit meisje eigenlijk het lichaam heeft dat ik zou willen: slank, mooi gevormd en gespierd, maar niet helemaal afgetraind.

Andere workouts die ik doe

Naast het nadoen van de oefeningen in de workout video’s hierboven, doe ik ook zo’n twee keer in de week 50 tot 75 squats, speciaal voor m’n billen. Ook doe ik ongeveer drie keer per week de hurkzit tegen de muur, waarbij je je rug tegen de muur hebt en doet alsof je zit, maar dan zonder stoel. Ik zet dan een liedje aan dat ik leuk vind en zing mee en mag pas weer omhoog komen als het liedje afgelopen is. Door het zingen raak ik afgeleid en voel ik het branden niet zo, haha. Meestal doe ik dit twee liedjes lang, met tussen de liedjes een halve minuut pauze. Met de hurkzit train je vooral je bovenbenen en je billen.

Welke workout video’s volgen jullie graag?

28 reacties op “Mijn favoriete workout video’s”

  1. Anneloes zegt:

    Superleuk om te lezen! Ik wil het sporten eigenlijk ook weer oppakken, maar ik vind het toch wel lastig. Vorige week ben ik begonnen met een workout van Kayla Itsines (op dinsdag) en zaterdag kon ik pas weer een beetje normaal lopen en zitten, en omdat gewoon lopen dan al pijnlijk is zienik het niet zitten om een dag later alweer de volgende workout te doen, haha. Maar ik moet er toch weer aan geloven, als ik deze zomer nog een bikini aan wil…

  2. Je bent goed bezig als ik dit zie! Blogilates vind ik er altijd heel leuk en motiverend uitzien :).

  3. Svenja zegt:

    Leuk om jouw favoriete filmpjes op een rijtje te zien! Ik doe regelmatig de filmpjes van Blogilates. Het gevolg is meestal dat de ik de dag erna enorme spierpijn heb en niks meer kan, de work-outs zijn dus ontzettend effectief!

  4. Emma zegt:

    Wat een leuke tip van die just dance! Ga ik zeker een keer doen!

  5. Melissa zegt:

    Leuk om te lezen! Dat Just Dance lijkt mij ook leuk 🙂 Ik sport zelf altijd in de sportschool. Succes met trainen, als alles behalve je onderlichaam al strak is moet het lukken!

  6. Talitha zegt:

    Hoe lang ben je nu aan het sporten met deze filmpjes? En hoe vaak per week doe je het? Zie je al verschil?

    • Lotte zegt:

      Ik doe het ongeveer 4 keer per week, het liefst altijd 45 minuten, maar soms iets langer of iets korter (afhankelijk van spierpijn, hoe ik me voel etc.). Ik gebruik deze filmpjes nu ongeveer twee maanden en merk al veel verschil in spierkracht!

  7. Shaz zegt:

    Echt knap van je dat je de hurkzit zo lang kan volhouden. Ik gebruik dat als fysio-oefening en ik houd het max 1 minuut vol.

  8. Leuk Lotte! Alleen een vraagje, als je deze video’s doet, hoe doe je dan mee? Het lijkt me dat je dan zo achterloopt op de video? Of kijk je de video eerst 10 keer? Het lijkt me zo vervelen om de video elke keer op pauze te zetten….

    • Lotte zegt:

      Ik doe gewoon mee, door het na te doen. Na de workout twee keer te hebben gedaan, weet je precies hoe de oefeningen moeten.

  9. Naomi zegt:

    Ik doe eigenlijk alleen de workouts van Blogilates. Als ik echt geen zin hem om te sporten doe ik just dance en ik ben ook begonnen met hardlopen.

    x

  10. Sophie Hol zegt:

    Ik ben zo slecht in sporten, maar ik heb me sinds kort ingeschreven en ga vanavond naar mijn eerste Zumbales.

  11. Esther zegt:

    Als ik dit zo lees moet ik ook echt weer gaan sporten van mezelf. Ik vind het alleen altijd zo lastig om op te staan en naar de sportschool te gaan.

  12. Naomi zegt:

    Ik was net op zoek naar workout video’s dus dit komt echt als geroepen! Bedankt voor de tips!

  13. Maaike zegt:

    Ik heb het de afgelopen weken ontzettend druk gehad en heb dus enorm weinig kunnen sporten. Deze week weer beginnen en vanavond meteen goed. De planning is om EN spinning EN bodybalance te doen. Dan woensdag dansen, donderdag krachttraining en is het even genoeg. Volgende week wil ik weer bodycombat oppakken. Ben benieuwd hoe dat gaat!

  14. lonneke zegt:

    Oh thanks voor het delen Lotte, ik ga dit even onthouden!
    Ik zocht nog wat fijne work-out video’s.
    Liefs Lonneke

  15. Elise zegt:

    De workouts van Cassie vind ik echt leuk, ze motiveert echt en het is nooit saai. Mijn armen en benen zijn al behoorlijk gespierd door jarenlang paardrijden (en ik heb nog regelmatig spierpijn bij mijn “inner thighs”) en mijn buikspieren zijn zelfs harder dan die van mijn vriend (haha), maar dat laagje vet er over heen zou er toch wel eens af mogen :p Ik vind het vreselijk irritant dat praktisch al mijn vet bij mijn buik zit, mijn armen zijn slank, mijn benen zijn slank en dan zo’n bolle buik, vreselijk vind ik het. Het is ook nog zo lastig om daar vanaf te komen!

  16. Lisa zegt:

    Handig zeg, ik doe ook Blogilates! Ik ben dol op haar abs and thigh oefeningen.

  17. Denise zegt:

    Super bedankt voor het delen van deze motiverende video’s! <3

  18. Katinka zegt:

    Leuk om te weten. Ik vind het alleen niet helemaal terecht dat je zegt dat je billen en benen erop los ‘flubberen’. Veel meisjes zouden een lichaam van jou juist willen hebben.

  19. Marciëlla zegt:

    Handig artikel! Motiverende video’s als deze komen altijd te pas. Zelf kijk ik regelmatig naar de Victoria Secret Sports video’s op youtube, die zijn makkelijk te volgen en voor mij heel effectief!

  20. Marjoleinee zegt:

    Wat leuk om dit eens te zien, ik wil heel graag deze workout gaan doen: https://www.youtube.com/watch?v=i1ZzdBgLtZg , MIsschien ook iets voor jou ? 🙂

  21. Sophie @LotteFanx zegt:

    Leuk artikel! Ik doe op dit moment de 30 Days Butt Challenge, geïnspireerd door Sarah (Ultimate Fashion Lover) en zit nu op dag 17, ik ben dus op 1 maart begonnen en doe het tot en met 30 maart. x

  22. Sheela zegt:

    Handig! Ik heb een tijdje het maandplan van blogilates gevolgd, maar ik ben gestopt omdat ik het niet nodig vond om 6 keer per week te sporten. Haar filmpjes zijn wel heel goed maar nu doe ik het gewoon wanneer ik er zin in heb, of wanneer ik het nodig vind. Zonder verplichtingen.

  23. Alisha zegt:

    Wat zijn je favoriete sport bloggs om te lezen?

  24. DQ zegt:

    Ik wil ook wat workouts van video’s gaan doen, dus dit komt voor mij goed getimed haha! X

  25. Marit zegt:

    Haha jaaa door deze post ga ik morgen weer eens just dance doen 😀
    Hot for me – A.K.A. is ook echt een leuk just dance dansje!

  26. Belinda zegt:

    Wat inspirerend en leuk om te zien wat je favoriete workout video’s zijn! Ik gebruik zelf vaak video’s van Fitness Blender. Die hebben echt meer dan 400 gratis workout video’s, staan ook op YouTube. Die raad ik zeker aan, ze hebben namelijk ook heel veel leg & butt workout video’s ^^

Home About Contact
sluit