Londen dag 2 – Notting Hill & Sightseeing

{ 15 september }

Maandag konden jullie het verslag van mijn eerste dag in Londen al lezen, en vandaag gaan we vrolijk verder met dag 2! Op de tweede dag gingen we onder andere naar de mooiste wijk die ik ooit heb gezien, zag ik voor het eerst in mijn leven een eekhoorn en bezochten we alle highlights van Londen.

14054505_1175934759096742_2105918193405255604_o

Op dag 2 gingen we vroeg uit de veren, want we wilden om 8 uur ontbijten. Die zaterdag zouden we om 12.00u een rondleiding krijgen door het Pullman St. Pancras London hotel, maar we vonden het zonde om daarop te ‘wachten’ en heel wat uren te verspillen met niksen. Daarom besloten we een flitsbezoekje aan Madame Tussauds te brengen. We waren toevallig alle drie nog nooit eerder in een museum met wassen beelden geweest, dus het was me de beleving wel! Echt bizar hoe realistisch sommige beelden zijn. Een beetje eng ook wel. Ik vond de jongens van One Direction dan weer niet zo goed gelukt, maar kon het toch niet laten even met ze op de foto te gaan.

Madame Tussauds was leuk, maar niet perse een must see, al zeg ik het zelf. We zijn er in een uur tijd doorheen gelopen en hadden er toch meer van verwacht. De beelden zijn heel mooi, maar ik miste veel personen en ik vond de aankleding ook niet echt fantastisch. Maar goed, Madame Tussauds bezoeken kan in ieder geval van mijn bucketlist worden gestreept!

Daarna haastten we ons naar het Pullman St. Pancras London hotel, waar we de rondleiding kregen en de tweede nacht zouden verblijven. Wat een adembenemend mooi hotel! Het ligt vlakbij het Ibis hotel en is dus goed te bereiken met de metro en de bus. Het Pullman St. Pancras London hotel heeft vier sterren en is dan ook behoorlijk luxe. Naast dat alles er prachtig uitziet (kijk die grote lampen in de lobby, wauw!), zijn er voorzieningen als een fitnessruimte, sauna, verschillende enorme vergaderruimten, en een automatische wijnbar. En voor dat extra luxegevoel worden alle gasten buiten ontvangen door iemand die je welkom heet en je koffers voor je mee naar binnen neemt.

Mijn hotelkamer was supermooi, met een kingsize bed, muziekdock voor de telefoon, regendouche en een grote badkamer. Uiteraard lag het bed heerlijk en ik baalde dan ook dat ik er maar zo kort van zou kunnen genieten, haha. Oh, en ik had ook nog een geweldig uitzicht over Londen, want ik sliep op de tiende verdieping! Nadat we onze spullen gedropt hadden, gingen we door met onze strakke planning.

We wilden naar Notting Hill en besloten voor de verandering eens niet met de metro te gaan, maar met de bus. Jawel, zo’n klassieke rode bus! Superleuk om daar eens in te zitten. We zaten boven en gingen expres vooraan zitten, zodat we tijdens het ritje veel van de stad konden zien. Op de foto hierboven reden we door Oxford Street. Wát een drukte, jeminee!

Na een klein half uurtje kwamen we aan in Notting Hill. Ik was zo benieuwd naar deze wijk! Wat me meteen opviel was dat er heel veel dure auto’s rijden en voor de huizen staan. Eigenlijk logisch natuurlijk, in een wijk waar zoveel grote, dure huizen staan.

14067653_1177161838974034_6968399518028077455_n

Naast de prachtige hoge, witte herenhuizen zijn er natuurlijk ook de welbekende gekleurde huisjes te zien. Zo schattig! En het staat zo vrolijk! Waarom hebben wij in Nederland eigenlijk zo weinig kleur op de huizen?! Ik wou dat ik in een mintgroen, lavendel of babyroze huis woonde.

In Notting Hill was het gigantisch druk, doordat die week daarna carnaval zou beginnen. En het was ook nog eens lekker weer, dus iedereen was op pad! We zijn onder andere door Portobello Road gelopen, waar altijd een enorme (vlooien)markt is. Zo leuk om te zien! In de vlog zie je daar meer beelden van.

We hadden ondertussen flinke trek en besloten op Portobello Road een restaurantje binnen te lopen. Ik besloot voor een traditioneel Engels gerecht te gaan: fish and chips! Dat had ik nog nooit gegeten en ik was er heel benieuwd naar. Best gedurfd dat ik het bestelde, want ik ben totaal geen visliefhebber, haha. Maar ik wilde het gewoon zo graag proberen! En eigenlijk vond ik het best lekker, de vis. Het was alleen zoooooo veel dat ik de helft heb laten liggen. Maar ik heb nu dus ook voor het eerst tartaarsaus gegeten, wat erbij geserveerd werd. Ik vond het heel lekker; een combinatie van augurk, ui en mayonaise… Zo ongeveer. Lekker in ieder geval.

Na Notting Hill wilden we via Hyde Park naar The London Eye en The Big Ben. We hadden inmiddels weer zere voeten van het lopen, dus besloten we fietsen te huren. Het léék een goed systeem, want er zijn heel veel plekken waar je de fiets dan weer neer mag zetten en kunt pakken, net als een Uber eigenlijk. Je betaalde voor een heel dag en kreeg dan een eigen code waarmee je de fiets van het slot kon halen. Maar als je hem terug had gezet, kon je dus niet een andere fiets met je eigen code pakken, wat we dus wel dachten! Dus je zou je fiets dan de hele dag bij je moeten houden, wat natuurlijk niet praktisch is als je door parkjes en kleine straatjes wil lopen. Beetje jammer dat we de fiets dus maar eventjes hebben kunnen gebruiken.

img-20160901-wa0005

Dat korte stukje dat we hebben gefietst was wel heel leuk, trouwens. En verfrissend. En spannend, omdat je links moet fietsen en links voorrang moet geven, wat totaal onnatuurlijk voelt.

We fietsten door Kensington en kwamen toen bij deze hotspot: The Churchill Arms! Een pub die helemaal gedecoreerd is met bloemen en de Engelse vlag. In het echt vele malen mooier dan op foto. Gaaf hoor!

We parkeerden de fietsen in de buurt van Buckingham Palace en maakten daar even een stop. Cool om hét paleis te zien! En wat een gek idee dat hier dus echt mensen wonen. Moet je nagaan, dan heb je dag in dag uit honderden mensen in je achtertuin staan die foto’s maken. Zouden de Britisch royals hun raam weleens open doen en hun koppie naar buiten steken?

We vervolgden onze weg richting de andere highlights van Londen en kwamen door Hyde Park. Wat een supergezellige plek! Overal studenten, gezinnen, stelletjes, vriendengroepen… Echt heel leuk! We kregen meteen bier aangeboden van een groepje mensen, haha. En er zijn daar enorm veel eekhoorns! Ze kwamen gewoon op ons af, haha. Dat had ik niet verwacht! Maar die zijn natuurlijk gewend aan mensen, inmiddels.

14183919_1181135895243295_393513925787446097_n

Richting de Westminster Pier spotte ik opeens deze auto. Ik zei al: ‘Hé, een Bugatti! Kijk, het is de auto van Wiz Khalifa, haha!’ En ik bedoelde het dus als grapje, want Wiz woont in Amerika… Maar het was dus écht zijn auto, bleek later. Vond het wel stoer dat we die zomaar tegenkwamen, geparkeerd op de stoep en al.

En jaaa, daar zijn dan eindelijk The London Eye en The Big Ben! Het was onze missie om ze in het donker te bekijken, en dat is dus gelukt. Zo mooi, al die lichtjes die je dan ziet! Ook die kan ik beide van mijn bucketlist strepen, ha!

Daarna aten we nog even wat in Soho bij Jamie’s Italian, want we waren inmiddels uitgehongerd (het was al half 10 ‘s avonds en we hadden na de lunch niks meer gegeten). Ik was blij toen ik die avond rond half 12 weer in mijn hotelkamer aankwam, ik was zo moe! En ik werd nog blijer toen ik dit bordje klaar zag liggen, met macarons, fruit en daarbij nog een grote fles water. Heerlijk! Daar heb ik nog even van gesnoept voordat ik ging slapen, haha.

6 reacties op “Londen dag 2 – Notting Hill & Sightseeing”

1. Maaike zegt:

Oh heerlijjk! Ik geniet helemaal mee. Binnenkort maar weer eens een ticket boeken. In het voorjaar wil ik weer terug.

2. femketje zegt:

die fish and chips ziet er wel super lekker uit 😀

3. Die witte herenhuizen zijn echt mooooooi, ja! Grappige foto bij Madame Tussaud’s 🙂 En hah, wat een grappig toeval met die auto van Wiz!

4. Veerle zegt:

Ah wat superleuk zeg! Ik ben al wel in Londen geweest, maar ik wil zo graag naar Notting Hill! Liefs, veerle

5. Jana zegt:

Wat een mooie foto’s heb je gemaakt 😀 Ik ben er al 2 of 3 keer geweest, maar nog geen fish & chips gegeten haha 😀 x